Prijzen vanaf 37.850 euro incl. BTW, verlengde 7-persoonsversie vanaf 44.600 euro
De volledig elektrische Citroën ë-Berlingo biedt alle voordelen van de reguliere Berlingo-modellen, maar daarbij ook nog meer onstspanning voor geest en lichaam. Door de geruisloze werking van de elektromotor en de souplesse van de trillingvrije, volledig elektrische aandrijflijn heerst er absolute rust aan boord. Een uitstekende geluidsisolatie houdt ook de geluiden van buiten tegen. Doordat het accupakket onder de vloer is geplaatst, zijn bovendien de praktische eigenschappen van het interieur volledig behouden.
Herkenbaar design
De elektrische ë-Berlingo onderscheidt zich met een aantal uiterlijke kenmerken van de uitvoeringen met een verbrandingsmotor. Zo zijn er de ë-emblemen op de voor- en achterzijde en diverse accenten in Anodised Blue (of oranje voor de XTR). In het interieur heeft de transmissiehendel plaatsgemaakt voor de ë-Toggle. Het nieuwe 10-inch HD touchscreen in de ë-Berlingo biedt een extra Electric-menu, dat toegang biedt tot informatie over de aandrijflijn. Van de actuele energiestromen en statistieken tot het submenu Laden voor het inplannen van een laadsessie.
Drie rijmodi
De elektromotor heeft een maximaal vermogen van 100 kW (136 pk) en een direct vanuit stilstand beschikbaar koppel van 260 Nm. Er is keuze uit drie rijmodi: Power, Normal en Eco. In Power is het volledige vermogen beschikbaar voor optimale prestaties en meer rijcomfort bij zware belading. De rijmodus Normal biedt met een licht beperkt vermogen de ideale balans tussen actieradius en prestaties. In Eco-modus is alles volledig gericht op efficiëntie, voor een maximale actieradius en een zo laag mogelijk energieverbruik.
Alle vrijheid dankzij grote actieradius
Met zijn 50 kWh-accupakket biedt de ë-Berlingo een actieradius van maximaal 245-280 kilometer (WLTP, waarden onder voorbehoud). De Citroën ë-Berlingo is geschikt voor snelladen met 100 kW, waarmee opladen van 0 tot 80 % in slechts 30 minuten achter de rug is. Met een driefasen-wallbox van 11 kW duurt het volledig opladen van het accupakket 5 uur. Een 11 kW driefasenlader is standaard in de auto geïntegreerd.