Peugeot Conceptauto’s

Podium voor nieuwe ideeën

Een conceptauto is voor Peugeot niet zomaar een oefening, maar het maakt echt onderdeel uit van de merkstrategie. Op de lange termijn kan een conceptauto bijdragen aan het ondersteunen en inspireren van de stilistische en technologische visie. Het is vergelijkbaar met haute couture en confectiekleding in de mode-industrie. Peugeot ontwikkelt zijn conceptauto’s altijd zodat ze functioneel en bestuurbaar zijn om een ​​complete ervaring te bieden, zelfs als ze dynamisch zijn. De conceptauto’s van Peugeot hebben al enkele jaren realistische afmetingen (architectuur en wielmaat) en zijn uitgerust met elementen die kunnen worden afgebeeld in productievoertuigen.

Geschiedenis

Met 210 jaar geschiedenis, voeden conceptauto’s het DNA van Peugeot. In 1984 werd de eerste echte conceptauto geboren, de Peugeot Quasar. Het was voor het eerst dat ingenieurs en ontwerpers de vrijheid kregen om een fantastisch object te creëren buiten de industriële beperkingen om. Gérard Welter, toenmalig designer, ontwierp de auto op basis van de schets van Eric Berthet. Hij was een van de pijlers van de stijl van de Peugeot 205 en werd van 1998 tot 2007 aangesteld als design director. Het interieur, destijds futuristisch, werd ontworpen door Paul Bracq. De basis van het chassis is afgeleid van een legendarische 205 Turbo 16, evenals zijn motor, die voor de gelegenheid werd opgevoerd tot 600 pk. De volgende conceptauto’s behielden altijd een band met de autosport, wat zeer geliefd was door Gérard Welter.

Creatie van een conceptauto

Om een toekomst te creëren, is het essentieel om geïnteresseerd te zijn in andere creatieve sectoren, met behoudt van de merkstrategie. Aan het begin van de zoektocht naar inspiratie zoeken ontwerpers naar signalen van opkomende trends in een grote verscheidenheid aan domeinen zoals architectuur, mode, kunst of nieuwe mobiliteit. Het doel is om nieuwe verwachtingen en nieuwe behoeften op andere gebieden te ondervinden, om uit de autowereld te denken en om maatschappelijke trends te ontdekken, allemaal voor onze toekomstige klanten. Dit geldt voor

Podium voor ideeën

Conceptauto’s hebben een belangrijke rol gespeeld in de marktverhuizing van Peugeot, mede dankzij het technische niveau en de verfijning van de series geproduceerde voertuigen. Conceptauto’s zijn locomotieven, objecten die alle belangrijke spelers van het bedrijf verenigen, of ze nu deel uitmaken van R&D of communicatie- en marketingteams. Ze maken het mogelijk om toekomstig gebruik te verkennen rond een gemeenschappelijke visie. Het zijn echte innovatievectoren die worden gebruikt in de verschillende bedrijfsonderdelen van de PSA Group.