De Peugeot Partner is niet meer, maar hier is zijn opvolger: de Peugeot Rifter.

De nieuwe Peugeot Rifter heeft een uitgesproken, vernieuwend en strak geproportioneerd silhouet, geknipt voor het dagelijkse avontuur.

De Rifter is op een nieuw platform gebouwd en sterk en robuust genoeg om de meest intensieve belasting te dragen. Hij is leverbaar in twee lengten, en met 5 of 7 zitplaatsen, en is daarmee multifunctioneel, modulair en praktisch. Hij wordt uitgerust met zuinige motoren en de allernieuwste technieken.

Een stoer en compact exterieur met een duidelijke persoonlijkheid

De nieuwe Peugeot Rifter heeft een aantal stijl- en functionele features overgenomen uit de wereld van de SUV’s: een verhoogde bodemvrijheid, grote wielen, flinke beschermingen onderaan de portieren, dorpels, wielkastranden en bumpers, maar ook skids voor en achter. Deze elementen versterken zijn persoonlijkheid en verlenen de auto een nieuw soort veelzijdigheid: sportief en dynamisch voor in de stad en sterk en robuust voor trips buiten de stad en langere ritten. En voor wie nog groter denkt, is de Rifter leverbaar in een extra ruime en praktische lange versie (+35 centimeter).

Geavanceerde technologie

De Rifter voorziet in alle dagelijkse behoeften en maakt uiteraard gebruik van de nieuwste technische innovaties van het merk. De lijst met technologische uitrustingen is indrukwekkend en uniek voor dit segment, met afhankelijk van de versie:

  • Een automatische handrem. De vrijgekomen ruimte is gebruikt voor een groot opbergvak, waarmee de beschikbare binnenruimte optimaal wordt benut.
  • De adaptieve cruise control handhaaft de ingestelde snelheid en past de afstand aan de voorligger aan. Auto’s met een 8-traps automaat kunnen geheel tot stilstand worden gebracht.
  • De uitgebreide Traffic Sign Recognition geeft het herkende verkeersbord weer en stelt de maximumsnelheid voor om de snelheid van de snelheidsregelaar/-begrenzer aan te passen.
  • Active Lane Departure Warning corrigeert de koers van de auto wanneer de bestuurder niet goed oplet.
  • Driver Attention Alert bewaakt het gedrag van de bestuurder met behulp van een camera en analyseert de bewegingen van het stuurwiel. Als de concentratie van de bestuurder afneemt, klinkt er een geluidssignaal en verschijnt er een waarschuwingsicoon.
  • Active Safety Brake wordt ingeschakeld bij een dreigende aanrijding.
  • De Trailer Swing Control stabiliseert de aanhangwagen om slingeringen te dempen of de auto indien nodig af te remmen.
  • De grootlichtassistent.
  • De achteruitrijcamera Visiopark 180°bewaakt de zone achter de auto 180° met een klassieke 180°-weergave (bird view) of ‘zoom’ bij het dicht naderen van een obstakel.
  • Blind Spot Monitoring geeft een waarschuwing via de buitenspiegels indien er voertuigen in de dode hoek gedetecteerd worden.
  • Keyless entry and start.
Zenith dak peugeot Rifter - MulderAutomotive.nl

De nieuwste generatie infotainment en Peugeot i-Cockpit

De connectiviteit wordt verzekerd door een groot 8” kleurentouchscreen. Het scherm bevindt zich binnen handbereik en heeft twee USB-aansluitingen, een jackaansluiting, een Bluetooth-aansluiting en een draadloze oplader voor smartphones. Het systeem wordt compleet gemaakt met Mirror Screen dat compatibel is met Mirror Link®, Apple Carplay™ en Android Auto™. De 3D online navigatie is gekoppeld aan de spraakherkenning en maakt het mogelijk om eenvoudig en intuïtief naar POI’s te zoeken. Er wordt rekening gehouden met verkeersinformatie in real time (TomTom Trafic). Ook worden parkeerplaatsen, tankstations en de plaatselijk weersverwachting voorgesteld.

De i-Cockpit® drukt zijn stempel op een harmonieus en bijzonder modern interieur met pure lijnen, zichtbare technologie en een ongekend fraaie afwerking. De i-Cockpit® is nieuw in dit segment en maakt een rijbeleving mogelijk waar nu al meer dan vier miljoen klanten zeer enthousiast over zijn. In het dagelijkse verkeer zorgt hij voor ontspannen en intuïtief rijden dankzij o.a.:

  • een compact stuurwiel met twee platte stukken voor meer grip en verbeterde hanteerbaarheid
  • een 8” capacitief touchscreen binnen handbereik en binnen het gezichtsveld
  • een head-up instrumentenpaneel met chroomkleurige lijsten en fraaie rode wijzers. Een kleurendisplay zorgt voor een nog betere leesbaarheid.

Een gamma krachtige motoren

Een verbeterde en lichtere constructie is essentieel voor de terugdringing van het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot. Het rendement van de leverbare motoren is dan ook van het allerhoogste niveau. Ze voldoen aan de meest recente norm, de Euro 6c, en ook reeds aan de toekomstige WLTP-homologatienorm.

De Rifter komt met twee benzinevarianten en drie dieselvarianten op de markt. Het gaat hier om de PureTech 110pk S&S met handgeschakelde vijfversnellingsbak en volgend jaar komt daar de PureTech 130 pk S&S met achttraps automaat bij. De drie diesels betreffen de BlueHDi 75 pk, BlueHDi 100 pk en BlueHDi 130 pk S&S. Laatstgenoemde is leverbaar met een automaat.