Ter gelegenheid van de overgang naar de nieuwste 'Euro 6'-emissienormen, vernieuwt de Peugeot Boxer zijn gamma. Naast de gebruikelijke Pro- en Premium-afwerkingen, doen zowel 'voorgeconfigureerde' Grip- en Asphalt-uitvoeringen als nieuwe apparatuur hun intrede in het Boxer-gamma.
Ten slotte geeft deze bedrijfswagen u de vrijheid om te kiezen tussen een dieselmotor of een elektromotor.
Naast de gebruikelijke Pro- en Premium-uitvoeringen, biedt de Peugeot Boxer ook 'ready-to-go'-uitvoeringen aan die op de specifieke behoeften van professionals zijn afgestemd:
Deze uitvoeringen profiteren van toegang tot de gamma-opties om nog geschikter te zijn voor elk type professional.
De nieuwe PEUGEOT e-Boxer is, ongeacht de tractiebatterijcapaciteit, uitgerust met een elektromotor van 90 kW die een permanent koppel van 260 Nm levert in combinatie met een automatische transmissie.
In plaats van de handgeschakelde versnellingsbak worden drie knoppen gebruikt om de rijmodus van het voertuig te selecteren:
Met de 37 kWh- of 70 kWh-accu's van de nieuwe Peugeot e-Boxer kun je respectievelijk tot 200 of 224 km rijden volgens het WLTP-goedkeuringsprotocol (Worldwide Harmonised Light Vehicles Test Procedures).
Het WLTP-protocol geeft gebruikers een nauwkeuriger en realistischer beeld van de actieradiuswaarden op basis van het werkelijke voertuiggebruik.
De nieuwe Peugeot e-Boxer behoudt de krachtige, robuuste stijl van de verbrandingsmotor uitvoeringen, aan de buitenzijde aangevuld met de 'e-Boxer'-badge dat aangeeft dat hij tot het elektrische gamma van Peugeot-bestelwagens behoort.
De 'e' van het e-Boxer-embleem staat ook op beide voorschermen om te benadrukken dat de nieuwe Peugeot e-Boxer over een elektrische aandrijflijn beschikt.
De nieuwe Peugeot e-Boxer biedt 5 carrosserievarianten voor een nuttig volume van 8 tot 17 m3. De tractiebatterijen worden zonder impact op de laadruimte geplaatst. Het laadvermogen kan oplopen tot 1.890 kg, afhankelijk van de uitvoering.